Net geen award voor Peel en Maas
De Mailprofs kwaliteitsaward beloont dié organisatie die in 2012 haar (digitale) dienstverlening kwalitatief het meest heeft verbeterd. Waterschap Brabantse Delta is de gelukkige winnaars. Naast Peel en Maas was ook de gemeente Nieuwkoop in de race.
Ondanks dat de award net aan onze neus voorbij gegaan is zijn we winnaars. We zitten in een verbeterproces en van die verbeteringen plukt u straks de vruchten.
Binnen Peel en Maas werken we vooral aan ontwikkelingen op het gebied van digitaal werken en zaaksgewijs werken. Digitaal- en zaaksgewijs werken? Dit betekent dat wij in de toekomst steeds meer via een digitaal proces gaan verwerken en alle informatie die bij een (aan)vraag hoort digitaal aan elkaar koppelen in een digitaal dossier. Daardoor kunnen wij u bijvoorbeeld straks, net als bij de pakketdienst, precies vertellen hoe het met u (aan)vraag staat of kunt u dit zelf op internet volgen.
Om dit straks mogelijk te maken treffen wij op verschillende vlakken voorbereiding. Wij bereiden bijvoorbeeld het digitaliseren van vergunningen van voor 1-1-2012 voor. Aktes van de Burgerlijke Stand zijn gedigitaliseerd en binnenkort is het technisch mogelijk dat de formulieren op onze website automatisch in het digitaal postvakje van de juiste behandelaar verschijnen. Daarnaast vergaderen de Raad en het College al enige tijd digitaal. Dit zijn enkele voorbeelden waaraan Peel een Maas werkt, voor een verbetering van de dienstverlening aan u, nu en in de toekomst.
Bron: Peel en Maas
0 reacties: